Blog o projektowaniu logo i budowaniu wizerunku marki
a

Księga marki jest zbiorem zasad, którymi kieruję się marka w różnych sytuacjach. Opisuje nie tylko jak wygląda marka, ale również jak się zachowuje, komunikuje oraz jak zdobywa doświadczenia. Księga znaku służy przede wszystkim osobom trzecim, czyli takim, które zajmują się drukowaniem opakowań produktów, wizytówek oraz ulotek, a także tworzeniem reklam czy też stron internetowych. 

Większe firmy rozszerzają informację o: założenia strategiczne marki (wizja, misja, atrybuty, osobowość i koncept marki), wartości marki (zachowania i postawy będące wzorem do kreowania właściwych doświadczeń wewnątrz firmy oraz w kontakcie z klientami), historia marki (w jaki sposób mówimy o sobie wewnątrz i na zewnątrz), obietnica marki (co otrzyma odbiorca w kontakcie z produktem lub usługą), architektura marki (jakie relacje mają między sobą różne produkty i usługi) oraz wytyczne do komunikacji werbalnej i niewerbalnej (zalecane słowa, ton of voice, przykłady komunikatów, hasła).

Księga Znaku

Księga Znaku to instrukcja obsługi logo. Najczęściej przyjmuje ona formę pliku PDF. W takiej formie najwygodniej udostępnia się ją klientom. 

Księga znaku opisuje jego konstrukcję, warianty użycia razem z przykładami na wielu różnych tłach, obszar ochronny i minimalny rozmiar. Księga znaku pokazuje również nieprawidłowe formy wykorzystania logo. Zawiera wszystkie wytyczne, niezbędne do pełnosprawnego używania logo. Dzięki księdze znaku łatwiej dbać o spójność wizerunku, ponieważ jest bardzo przydatna w codziennej pracy projektantów, ułatwiając podejmowanie decyzji.

Zawartość księgi znaku: różne formy użycia i układy (pionowa, pozioma, podstawowa, skrócona, uproszczona), pole ochronne (obszar wokół znaku graficznego, w którego przestrzeni nie powinny znajdować się żadne inne formy graficzne), konstrukcja znaku (opis geometrycznej konstrukcji znaku), wielkości minimalne (rozmiar minimalny określa się osobno dla różnych rodzajów zastosowania: analogowego (druk, offset, cyfra, lakier) jak i cyfrowego (strona internetowa, bannery), warianty kolorystyczne znaku (ograniczenie kolorystki logo gwarantuje najlepszy efekt wizualny i spójność przekazu), typografia znaku (wytyczne dla tekstów pojawiających się przy logo), niedozwolone modyfikacje znaku, załączniki.

Czy warto stosować księgę marki lub księgę znaku?

Tak! Są one jednym z najważniejszych narzędzi dla marki. Pozwala on na wspólne postrzeganie marki ludzi wewnątrz organizacji. Jest wyznacznikiem dla wszelakich nowych działań. Dzięki księdze marki, agencja marketingowa czy copywriter dużo łatwiej dopasują się do Twojego świata.

Księga marki jest instrukcją obsługi procesu, pozwalającego wpłynąć na odczucia i wyobrażenia odbiorców w odniesieniu do Brandingu. Twórca znaku marki przygotowuje go tak, aby inne osoby używały logo zawsze w taki sam, konkretny sposób, dzięki czemu unika się błędów w postaci niepożądanego spłaszczenia bądź używania nieprawidłowej kolorystyki logo. Warto również pamiętać o tym, że znak, który jest odtwarzany w oparciu o zasady księgi znaku będzie o wiele czytelniejszy i pozwoli na szybką identyfikację marki przez grupę docelową.

Brand Poster – nowoczesna forma brand booka

W naszym studio, każdy klient zamawiający logo, może liczyć na przedstawienie zasad dotyczących posługiwania się swoją marką w formie plakatu. Dzięki takiemu formatowi wszystkie zasady, widoczne są od razu na jednej stronie. Użytkujący nie musi więc skakać po wielostronicowym dokumencie. Plakat możesz powiesić w swoim biurze, zbierając pochwały od klientów i zerkając na niego z dumą.

identyfikacja wizualna brand poster ksiega marki
m
Potrzebujesz księgi marki?

Zamów bezpłatną konsultację. Porozmawiamy o Twojej firmie. Zostaw numer. Zadzwonimy.