Na co dzień macie styczność z wieloma markami. Możecie jednak nie wiedzieć o tym, że istnieją różne typy logo. Projektant przystępując do pracy nad Waszym projektem musi dobrać odpowiedni rodzaj logo na podstawie wiedzy o Waszej marce. Dobry grafik zaproponuje Wam logo zgodne z Waszą komunikacją i etapem rozwoju marki.
Logotypy
Logotypy to logo składające się wyłącznie z tekstu. Zazwyczaj jest to nazwy firmy. Logotyp często mylony jest z logo. Niestety jest to błędne. Więcej na ten temat pisałem tutaj: LINK
Znaki graficzne (sygnety, symbole)
To graficzne elementy w logo. Mogą występować samodzielnie lub razem z logotypem. Użycie samego symbolu to odpowiedni zabieg dla znanych marek. Nowym markom sugeruje się użycie nazwy firmy w logo. Symbole graficzne mogą być przy tym abstrakcyjne (niezwiązane z tym czym się zajmujesz) lub przedstawiające (nawiązujące do Twoich produktów i usług).
Logo (znak graficzny + logotyp)
Najczęściej występująca forma. Każdemu logo może towarzyszyć dodatkowo tagline, slogan, hasło firmy umieszczone zazwyczaj pod logotypem.
Mascot Logo
Logo, które nawiązują do brand hero marki. Popularne marki często korzystają z tego formatu. Maskotka występuje również w logo drużyn sportowych.
Monogramy i emblematy
Logo składające się ze skróconej nazwy marki. Często przybierają postać emblematu (są zamknięte w określonym kształcie). Jak np. emblemat 66.