Blog o projektowaniu logo i budowaniu wizerunku marki
a
Rebranding. Co to?

Rebranding czyli odejście od obecnej tożsamości marki. Odświeżenie wizerunku, którego wprowadzenie ma przynieść marce określone korzyści.

Planowanie rebrandingu zacznijcie od przeprowadzenia ankiety dotyczącej świadomości marki. Pytania, które zadacie powinny potwierdzić czy:

  • badani kupują Twoje produkty;
  • jakie marki kojarzą im się z kategorią Twoich produktów;
  • czy utożsamiają kupowane produkty z Twoją marką;
  • czy kupują produkty z danej kategorii tylko od Ciebie, czy też od konkurencji;
  • co kieruje kupującymi przy wyborze Twojej marki Twojej;
  • jaka jest opinia klientów na temat Twoich produktów.

Na podstawie odpowiedzi na te pytania i dokładnej analizy Twojej marki i produktów projektant jest w stanie przygotować rebranding w taki sposób, żeby przełożył się on na osiągnięcie konkretnych wyników.

Musisz też zastanowić się dlaczego potrzebujesz rebrandingu. Zazwyczaj powodem jest  identyfikacja zaprojektowana przez amatora. Źle zaprojektowane logo czy strona internetowa może bardzo skutecznie odstraszyć potencjalnych klientów. Firmy często oszczędzają na tym obszarze w początkowej fazie rozwoju, kupując logo za przysłowiową flaszkę, albo co gorsza korzystając z darmowych generatorów.

W miarę upływu czasu gdy Twoja świadomość rośnie, zauważasz, że Twoje logo ma taki sam symbol jak co drugi konkurent, który też chciał oszczędzić na swoim wizerunku. Niczym więc się nie wyróżniasz. Możesz być nawet pomylony z inną marką sprzedającą swoje produkty i usługi niższej jakości. W takiej sytuacji możesz potrzebować rebrandingu. Więcej o tym czym różni się logo za 200 / 2000 / 20000 pln pisaliśmy tutaj: LINK

Może okazać się, że Twoje okazyjnie kupione logo ma za dużo elementów. Z czasem okazuje się, że są one niewidoczne przy druku na małych powierzchniach. Efektowny samochodzik zamienia się w kropkę na długopisie? Potrzebujesz rebrandingu. Twojego logo nie da się wyhaftować na koszuli, a zaraz targi? Potrzebujesz rebrandingu.

Może w wyniku badania swojej marki dowiedziałeś się, że Twoje produkty są źle postrzegane? Przykładowo sprzedajesz produkt premium, a źle zaprojektowane opakowanie sugeruje, że to produkt marketowy? Potrzebujesz rebrandingu.

Przykładów można mnożyć bez końca. Ostatecznym celem ma być poprawa wizerunku Twojej marki, co pośrednio zawsze przedkłada się na zwiększenie zaufania klienta i ilości sprzedawanych produktów czy usług.

Dobry projektant będzie wiedział jak przygotować Twój rebranding w taki sposób, aby nie zrobić krzywdy Twojej marce. Być może potrzebujesz tylko drobnego liftingu logo i identyfikacji wizualnej, który nadal będzie nawiązywał do pierwowzoru oddającego dobrze Twoje wartości. Być może jednak, należy wszystko zmienić, żeby nabrać wiatru w żagle i ruszyć z miejsca.

Konsultanci studia graficznego 66 mają kikunastoletnie doświadczenie w projektowaniu. Chętnie sprawdzą czy, potrzebujesz rebrandingu. Bezpłatnie, bo mogą i lubią pomagać.

m
Czujesz, że potrzebujesz rebrandingu?

Zamów bezpłatną konsultację. Sprawdzimy, czy potrzebujesz pomocy i co należy poprawić.