logo 66 mobile
Blog o projektowaniu logo i budowaniu wizerunku marki
a
Jak zrobić Logo w 4 krokach ?

Planujesz zrobić logo dla swojej firmy? Świetnie! W tym poście przybliżę jak wygląda ten proces w naszym studiu graficznym. Możesz zastosować te zasady przy własnym projekcie.

Etap 1: Analiza rynku:

Zakładam, że planując nowy biznes przygotowałeś biznesplan, analizy marketingowe, sprzedażowe. Przyjrzałeś się konkurencji. Oszacowałeś szanse i zagrożenia dla powodzenia biznesu. Zabezpieczyłeś środki na przetrwanie i rozwój, a przede wszystkim na nowe logo i identyfikację wizualną (pamiętaj, Twój czas to też waluta). Wiesz już, że to musi się udać. Możesz przejść do kolejnego kroku.

Etap 2: Proces kreatywny:

Zacznij od wyszukania wszystkich słów kluczowych związanych z Twoją branżą i tworzoną marką. Następnie zostaw tylko te, które są dla Ciebie najważniejsze.

Zacznij szkicować, zrób wiele szkiców swoich pomysłów. Wszystko, co wydaję Ci się sensowne. Zostaw dwie najlepsze koncepcje.

Następnie przyjrzyj się raz jeszcze jak największej ilości Twoich konkurentów. Upewnij się, że Twój pomysł nie został już wykorzystany w branży.

Następnie wrzuć swój szkic do wyszukiwarki Google grafika. Zobacz czy nie popełniłeś plagiatu z innej branży.

Przygotuj swoje logo w wersji wektorowej oraz rastrowej. Użyj do tego programu Adobe Illustrator lub Corel Draw. Możesz też użyć Photoshopa.

Przygotuj logo w wersji monochromatycznej. Następnie zabierz się za dobierania odpowiednich kolorów dla Twoich produktów i usług. Więcej o psychologii kolorów przeczytasz tutaj: LINK

Pamiętaj o podstawowych zasadach związanych z projektowaniem. Im mniej elementów ma logo, tym lepiej. Im więcej szczegółów, tym gorzej dla widoczności w małej skali. Logo powinno być uniwersalne i nadawać się do druku. jak i publikacji w mediach. Nie zapominaj o emocjach i skojarzeniach jakie powinno wywoływać Twoje logo.

Etap 3: Key visual i identyfikacja wizualna

Masz już logo, świetnie! Teraz zaprojektuj główny motyw graficzny dla Twojej marki. Może to być przykładowo pattern, specyficzne tło, charakterystyczne elementy graficzne lub brand hero.

Teraz ustal typografię dla Twojej identyfikacji. Dobierz odpowiednie fonty. Ustal kolorystykę marki w przestrzeni CMYK, RGB oraz Pantone.

Następnie przenieść swój pomysł na materiały drukowane, z pomocą których będziesz komunikował się z klientami.  Nie zapominaj o stronie internetowej, kanałach social mediach, reklamach, ubiorze pracowników i gadżetach reklamowych dla klientów.

Zbierz to wszystko w całość i stwórz księgę swojej marki. Jest to zbiór zasad posługiwania się Twoim logo i materiałami. Więcej na ten temat pisałem tutaj: LINK

Etap 4: Aplauz i chwała

Jeśli wszystko zrobiłeś dobrze, długie godziny Twojej pracy zostaną wynagrodzone. Logo będzie chwalone przez klientów. Strona i materiały będą sprzedawać. Wszystkie druki z kilku drukarni wyjdą idealnie. Wszystko będzie zapadało w pamięć. Ty sam odniesiesz sukces i będziesz popijał zimne modżajto pod palmami.

m
Chcesz zlecić projekt logo profesjonaliście?

Zamów bezpłatną konsultację. Porozmawiamy o Twojej firmie. Zostaw numer. Zadzwonimy.