Co wchodzi w skład identyfikacji wizualnej firmy?
Czy zadałeś sobie kiedykolwiek pytanie, dlaczego kupujący powinien wybrać właśnie Twoją firmę? Co wpływa na to, że jego uwagę przyciągnie konkretnie Twoja oferta? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule.
Dlaczego Twoja firma potrzebuje identyfikacji wizualnej?
Identyfikacja wizualna marki to wszystkie elementy, które pozwalają zdefiniować firmę i wyróżnić ją na tle konkurencji. Czy znasz przysłowie “jak Cię widzą, tak Cię piszą”? Można je idealnie odnieść do wizerunku firmy – warto zadbać o wszystkie elementy składające się na wizerunek Twojej firmy. Pierwsze wrażenie odbiorcy jest niezwykle ważne, dlatego warto dopracować każdą jego część. W ten sposób:
- zaprezentujesz kim jesteś, jakie wartości przyświecają Twojej działalności,
- zbudujesz zaufanie, dzięki czemu Twoi klienci chętniej podejmą decyzję zakupową,
- osiągniesz swoje cele.
Na co zwrócić uwagę?
To zrozumiałe, że możesz czuć się przytłoczony liczbą elementów, o które musisz zadbać. Sam proces musi zostać starannie zaplanowany. Pamiętaj, że mając jasno określone cele firmy i jej misję projektowanie poszczególnych części z pomocą profesjonalistów przyjdzie Ci łatwo, ponieważ marka bardzo często odzwierciedla to, w co wierzy jej właściciel.
Logo
Twój potencjalny klient musi zrozumieć Twoje logo. Przekaz znaku graficznego powinien odzwierciedlać charakter Twojej marki. Projektując swój znak graficzny, kieruj się uniwersalnością, aby był odporny na wpływ zmieniających się trendów. Nie powinien być skomplikowany. Ponadto miej na uwadze, że prosta forma umożliwi później łatwiejszą obróbkę graficzną – nie będziesz musiał martwić się o skalowanie go do mniejszych lub większych rozmiarów i możliwość zniekształcenia go.
Księga znaków
Współpracując z podmiotami zewnętrznymi, bardzo często możesz zetknąć się z prośbą o przesłanie księgi znaków Twojego logo. W skrócie jest to przewodnik, który wskaże, jak powinno się go używać. Dzięki jej stosowaniu mamy gwarancję, że znak zostanie prawidłowo użyty na różnych środkach przekazu np. ulotkach, ubiorach firmowych, gadżetach reklamowych, reklamach outdoorowych, publikacjach zewnętrznych.
Kolory mają znaczenie
Dobranie odpowiednich kolorów to nie lada wyzwanie. Warto pamiętać, że lepiej ograniczyć się do wyboru czterech – większa ich liczba może spowodować chaos w Twojej identyfikacji wizualnej. Przyjrzyj się symbolice kolorów, aby uniknąć błędów w interpretacji Twojej marki. Kolory mogą przywieść na myśl takie emocje jak: szczęście, smutek, niepokój, nadzieję. Bardzo często w identyfikacji wizualnej jako główny kolor wybierany jest niebieski, ponieważ wzbudza zaufanie do marki. Kojarzy się z produktywnością.
Jak rozmawiać ze swoim klientem?
Język marki to opracowany, niepowtarzalny sposób komunikacji z otoczeniem. W taki sposób przekazywana jest misja i wizja firmy, tworzone są przekazy sprzedażowe itp. Istotnym elementem jest zdefiniowanie odbiorców – w zależności do jakiej grupy wiekowej kierujesz angażujące treści, tak będziesz je budować.
Poznaj inne elementy identyfikacji wizualnej
Lista, wskazująca na to, co wchodzi w skład identyfikacji wizualnej, może nie mieć końca. Oprócz tych wcześniej omówionych możemy zaliczyć:
- fonty,
- wygląd druków firmowych,
- wygląd opakowań,
- grafiki w social mediach,
- ubiór pracowników,
- obrandowanie floty i siedziby firmy,
- wystrój wnętrz firmowych,
- szablony wiadomości,
- stopki mailowe,
- wygląd prezentacji i ofert,
- stoiska targowe,
- wizerunek pracowników na ich prywatnych profilach w mediach społecznościowych np. Linkedin,
- i wiele innych.
Istotne jest to, by wszystkie składowe idealnie ze sobą współgrały i nosiły spójny przekaz marketingowy.
Więcej o projektowaniu logo oraz identyfikacji wizualnej przeczytasz na stronie studia graficznego 66: LINK